وبلاگ

همه‌ چیز در مورد جنس تفلون

قابلمه‌های تفلون

همه‌ چیز در مورد جنس تفلون
خرید قابلمه یکی از سخت‌ترین و مهم‌ترین خرید‌های جهیزیه محسوب می‌شود, همواره اکثر افراد در خرید آن دچار مشکل می‌شوند.
بیشتر افراد از جنس‌های قابلمه, اطلاع کافی ندارند. در هنگام خرید فقط به شکل ظاهری و مارک آن دقت می‌کنند. ولی مهم‌ترین نکته‌‌ای که در وهله‌ی اول باید به آن توجه داشته باشید جنس ظروف می‌باشد.
پس شما به ترتیب در هنگام خرید قابلمه باید به این سه نکته توجه کنید:
۱_جنس قابلمه‌ها
۲_طراحی و شکل ظاهری قابلمه‌ها
۳_برند و مارک قابلمه‌ها
در مورد جنس قابلمه‌ها, خوشپخت در ادامه‌ی این مطلب به طور مفصل برای شما توضیح می‌دهد.
در رابطه با دومین گزینه‌, بدانید که شکل ظاهری یک محصول همواره به انتخاب و سلیقه‌ی خود خریدار بستگی دارد. چندان نکته‌ی خاصی برای دقت وجود ندارد.
می‌توانید بر حسب سلیقه‌‌ی خود رنگ و طراحی مد نظرتان را انتخاب کنید. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که عاشق قابلمه‌های رنگی هستید. باید بدانید قابلمه‌های رنگی نسبت به قابلمه‌های مشکی رنگ آن مقاومت کمتری دارند.
البته این نکته بیشتر در رنگ صورتی پیش می‌آید که مارک و برند سرویس قابلمه معتبر نباشد. اگر ظروف پخت و پز دارای جنس خوب باشد و مارک آن نیز معتبر باشد. هیچگاه دچار رنگ پریدگی در بدنه‌ی آن نمی‌شود.
همانطور که گفتیم در رابطه با خرید سرویس قابلمه باید به سه نکته توجه کنید. سومین نکته راجب مارک و برند ظروف می‌باشد.
اگر شما مایلید راجب بهترین مارک‌های قابلمه اطلاع داشته باشید بر روی همین جمله کلیک کنید.
برای خرید قابلمه چه جنسی را انتخاب کنم؟
این باید اولین سوالی باشد که در هنگام خرید سرویس قابلمه از خودتان بپرسید. همه‌ی ما می‌دانیم که جنس‌های مختلفی در سطح بازار وجود دارد. هر کدام از آن‌ها معایب و فواید خاص خود را دارند. به طوری که نمی‌توان گفت این جنس بهترین جنس برای ظروف پخت و پز می‌باشد.
اگر شما بودجه‌ی کافی را دارید ما به شما توصیه می‌کنیم که دو یا سه جنس را انتخاب کنید. تا در مواقع لزوم بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.
مثلا بعضی از جنس‌ها مانند قابلمه‌های مسی نمی‌توان به صورت روزانه از آن استفاده کرد. زیرا باعث افزایش بیش از حد مس درون بدن می‌شود و عوارض‌های زیادی دارد. پس خرید سرویس قابلمه‌ی مسی چندان انتخاب معقولی به نظر نمی‌رسد. شما می‌توانید به صورت تکی این ظروف را تهیه کنید. در کنار آن یک سرویس کامل قابلمه با جنس دیگر تهیه کنید. تا بتوانید به صورت مکرر و روازنه از آن استفاده کنید.
برای ظروف پخت و پز چه تعداد جنسی وجود دارد؟
جنس‌های زیادی برای قابلمه‌ها موجود است که می‌توان به لیست زیر اشاره کرد.
قابلمه‌های تفلون
قابلمه‌های گرانیت
قابلمه‌های سرامیک
قابلمه‌های مسی
قابلمه‌های استیل
قابلمه‌های چدن
قابلمه‌های روحی و …
هر کدام از این جنس‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. شما می‌توانید برای اطلاع از هر کدام این جنس‌ها آن به سایت خوشپخت مراجعه کنید.
تمامی اطلاعاتی که راجب جنس‌های مختلف قابلمه‌ها در فروشگاه خوشپخت قرار دارد طی تحقیقات وسیعی بدست آمده است. شما می‌توانید از تمام ویژگی‌های جنس قابلمه‌ها, هم نکات منفی و هم نکات مثبت آن مطلع شوید.
در اینجا قصد داریم در مورد جنس تقلون قابلمه‌ها برای شما به صورت کامل توضیح دهیم.
قابلمه‌های تفلون
این ظروف جزو اولین ظروف نچسب می‌باشند که پوشش نچسب قوی آن را احاطه کرده است.
نکته‌ی بسیار مثبتی که در مورد قابلمه‌های تفلون می‌توان گفت این است که همواره برای آشپزی با روغن کم, مناسب‌اند. به طوری که باعث می‌شود غذای شما چربی بیش از حد نداشته باشد. یک غذای سالم و مقوی با کمترین چربی را بتوانید تهیه کنید.
بعضی از ظروف پخت و پز تفلون امکان این را دارد که شما بتوانید بدون روغن نیز از آن استفاده کنید. البته خوشپخت این کار را به شما توصیه نمی‌کند زیرا:
طی تحقیقات زیادی که توسط کارشناسان خوشپخت انجام گرفته, استفاده بدون روغن، باعث آسیب به سطح داخلی ظروف می‌شود. شما باید برای افزایش طول عمر سرویس قابلمه‌ی خود در هنگام آشپزی، مقدار کمی روغن در سطح آن بریزید.
از آنجایی که قابلمه‌های تفلون نچسب می‌باشند تمیز کردن آن نیز بسیار راحت‌تر است. زیرا با این خاصیت مواد غذایی بسیار کمی به آن می‌چسبد پس در نتیجه شما با آسودگی می‌توانید آن را تمیز کنید.
جنس تفلون چیست؟
پلی تترا‌ فلوئور و‌اتیلن یا همان تفلن پلیمری می‌باشد که توسط یکی از دانشمندان ساخته شده است. جنس تفلون دارای ساختار خطی و بدون پیچیدگی است که دارای ویژگی‌های زیر می‌باشد:
۱_انحلال‌ناپذیر بودن
۲_ دمای ذوب بسیار بالا
۳_ مقاوم در برابر مواد شیمیایی
این ویژگی‌ها باعث شده که جنس تفلون ساختار بسیار مناسبی برای ظروف پخت و پز باشد. به طوری که خواص نچسب و مقاوم بودن آن در برابر گرما بسیار بالاست.
تاثیر جنس قابلمه‌ها بر طعم و نوع پخت غذا
نکته‌ی بسیار جالبی که در مورد جنس قابلمه‌ها می‌توان گفت این است که طعم غذا در جنس‌های مختلف, متفاوت است. این تفاوت ناشی از ساختار درونی قابلمه‌ها است. بعضی از ظروف پخت و پزی که از مواد مرغوبی ساخته نشده‌اند باعث ورود مواد شیمیای به غذا میشود. در نتیجه باعث تغییر در طعم غذا می‌شود.
جنس تفلون نیز در صورتی که دچار خش خوردگی در سطح داخی آن شود مواد مضری را وارد غذا می‌کند. خراش برداشتن ظروف تفلن نیز ناشی از استفاده‌ی قاشق و کفگیرهای فلزی یا آلومینیومی است. پس شما در هنگام استفاده از قابلمه‌های تفلن باید از قاشق‌های چوبی یا از جنس‌های مناسب دیگر استفاده کنید.
نکته‌ی مثبت قابلمه‌های تقلون این است, به علت ساختاری که درون آن قرار دارد باعث پخت سریع‌تر غذا می‌شود.
نظر پزشکان راجب قابلمه‌های تفلون
کارشناسان جنس تفلون را یکی از بهترین ظروف نچسب می‌دانند زیرا نچسبی آن قوی است, هیچگونه موادی به آن نمی‌چسبد. اما نکته‌ای که حتما باید به آن توجه کنید این است که هیچگاه برای بازسازی دوباره قابلمه‌های تفلون اقدام نکنید. زیرا این کار از نظر پزشکان توصیه نمی‌شود و باعث ورود مواد مضری به غذا می‌شود.
بازسازی کردن هیچگاه باعث بهبود سطح خراشیده‌ی آنها نمی‌شود. پس بهترین کار برای اینکه از خطرات مواد مضر تفلون در امان باشید. این است که به درستی استفاده کنید تا سطح تفلون آن خراشیده نشود. از استفاده‌ی قاشق‌های فلزی و چاقو جدا خودداری کنید تا ظروف شما دچار آسیب نشوند.
چرا قابلمه‌ی تفلون بخریم؟
نکاتی که باعث می‌شود تفلون یک جنس بسیار مناسب برای ظروف پخت‌وپز شود موارد زیر می‌باشد:
دارا بودن خاصیت نچسب بودن قوی ویژگی مثبت ظروف پخت و پز تفلون, نچسب بودن آن است. به طوری که باعث می‌شود در هنگام پخت از کمترین روغن استفاده شود. مقاوم بودن در برابر گرمای کمتر از ۲۶۰ درجه سانتی‌گراد
شستشوی بسیار راحت وجود مدل‌های متنوع و طراحی‌های زیبا
قابلمه‌های تفلون در سطح بازار دارای شکل و طراحی‌های متنوعی هستند. بر خلاف جنس‌های استیل و مس رنگ‌بندی‌های متنوعی دارند. پس انتخاب بسیار خوبی برای افرادی است که همواره دوست دارند زیباترین لوازم‌ها را داشته باشند.
_ پخت مواد غذایی بدون تغییر در طعم آن
پخت سریع غذا در ظروف تفلون در هنگام استفاده از ظروف پخت و پز تفلون باید به چه نکته‌هایی توجه کنیم؟ اگر شما قصد خرید سرویس قابلمه‌ی تفلون را دارید. باید در هنگام استفاده‌ از آن چند نکته را رعایت کنید تا از خطرات احتمالی پیشگیری شود. ۱ استفاده از قاشق و چاقوی فلزی ممنوع
پوشش نچسبی که در این ظروف قرار دارد اگر با وسایل فلزی برخورد کند باعث کنده شدن و خراشیده شدن سطح آن می‌شود. در نتیجه با خراشیده شدن آن باعث ورود مواد مضر به درون غذا می‌شود. پس در هنگام پخت و پز با آنها باید از قاشق‌های چوبی استفاده شود.
۲_ ظروف تفلن نباید در معرض گرمای بالاتر از ۲۶۰ درجه سانتی‌گراد قرار گیرند.
۳_ ظروف تفلون را تعمیر نکنید.
اگر ظروف شما در هنگام استفاده‌ی نادرست دچار آسیب شد به هیچ عنوان آن را بازسازی نکنید. زیرا ظروف با تعمیر هیچگاه مثل روز اول نمی‌شود و همچنان آسیب آن باقی می‌ماند. بنابراین, از تعمیر کردن قابلمه‌های تفلون دوری کنید زیرا نتیجه‌ی درست و قابل قبولی ندارد.
۴_ در هنگام شستشوی آنها از ابر نرم استفاده کنید.
تهیه‌ی بهترین ظروف تفلن در خوشپخت
شما می‌توانید بهترین قابلمه‌های تفلون را چه به صورت سرویس و چه تکی از فروشگاه خوشپخت با قیمت ارزان تهیه کنید. تمامی ظروفی که در خوشپخت قرار دارند از مارک و برندهای معتبر در سطح جهان هستند. همواره ساخت آن بر اساس استانداردهای بین‌المللی انجام گرفته است. پس با آسودگی خاطر می‌توانید بهترین سرویس قابلمه‌ها را با جنس‌های مختلف از فروشگاه لوازم خانگی خوشپخت تهیه کنید.
البته امروزه قابلمه‌های تفلون در سطح بازار بسیار کم هستند. چرا که قابلمه‌های به مراتب باکیفیت‌تر روانه بازار شده‌اند. بنابراین, پیشنهاد می‌کنیم خیلی روی این ظروف حساب نکنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی داری؟ پیام بفرست
X