وبلاگ

همه چیز در مورد جنس سرامیک

همه چیز در مورد جنس سرامیک

همه چیز در مورد جنس سرامیک

 شاید کمتر کسی به فکر جنس قابلمه‌های خود نباشد و همواره به جنس ظروف پخت و پز خود توجه نکند. به جرأت می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در خرید سرویس قابلمه باید به آن توجه داشته باشید, جنس آن می‌باشد.در ادامه همه چیز در موردجنس سرامیک را توضیح میدهیم.
بیشتر خریداران سرویس قابلمه همواره در اولین اقدام شروع به این پرسش می‌کنند که جنس این سرویس قابلمه چیست؟
سوال بسیار خوبی است. شما نباید بدون اطلاع داشتن از جنس ظروف, اقدام به خرید آن کنید. زیرا ممکن است بعدها دچار مشکل شوید و دوباره مجبور به هزینه‌ای دیگر و خرید دوباره‌ی آن محصول شوید.

برای اینکه در آینده به مشکلی برنخورید و هم اینکه از جنس‌های موجود ظروف پخت و پز و ویژگی‌های آن اطلاع داشته باشید، می‌توانید از خوشپخت کمک بگیرید.

فروشگاه لوازم خانگی خوشپخت راجب تمام جنس‌های موجود اطلاع دارد و ریز به ریز خصوصیت‌های آن‌ها را برایتان شرح می‌دهد.

چه جنس‌هایی برای ظروف پخت و پز وجود دارند؟


جنس‌های زیادی برای سرویس قابلمه‌ها وجود دارد که ما بهترین آن‌ها را برایتان گلچین کرده‌ایم. در ادامه یکی از باکیفیت‌ترین جنس‌ها را به صورت مفصل برایتان توضیح می‌دهیم.
بهترین جنس‌های سرویس قابلمه شامل:
سرامیک, گرانیت, چدن, استیل و ... می‌باشد. هر کدام از این جنس‌ها ساختار متفاوتی دارند و کارایی آن‌ها نیز فرق می‌کند. قیمت‌های آن نیز نسبت به هم متفاوت است و می‌توان گفت جنس‌های که ساختار چند لایه‌ای ندارند, قیمت‌ پایین‌تری دارند.
مثلا تفلون به علت اینکه فقط از یک پوشش نچسب تشکیل شده ‌است نسبت به جنس‌های دیگر ارزان‌تر است. ولی نچسب بودن آن نسبت به جنس‌های دیگر بهتر و قوی‌تر عمل می‌کند.
در ادامه ما برایتان یکی از بیخطرترین و باکیفیت‌ترین جنس قابلمه را عرض می‌کینم.

باکیفیت‌ترین جنس قابلمه چیست؟


حتما تا به حال اسم سرامیک را شنیده‌اید. سرامیک جنسی است که در صعنت تولید لوازم آشپزخانه بسیار به کار می‌آید. اکثر شرکت‌های معروف از این جنس برای ساخت ظرف و ظروف‌های خود استفاده می‌کنند. چون یک جنس کاملا طبیعی است و از لحاظ زیست محیطی هیچگونه خطری ندارد و سالم‌ترین جنس برای ظروف پخت و پز محسوب می‌شود.
تاریخچه‌ی ظروف سرامیکیدر گذشته اغلب جنس‌های ظروف پخت و پز, سرامیکی بوده است. ولی پس از چند دهه با روی کار آمدن آلومینیوم و فلز, نقش ظروف سرامیکی به صورت تدریجی کمرنگ‌تر شد. اما با پیشرفت علم پزشکی, بشر دریافت که غذا پختن مداوم در جنس‌های آلمینیومی و فلزی بسیار خطرناک و مضر است. همین امر باعث شد که ظروف سرامیکی دوباره جایگاه خود را به دست بیاورد و لقب بیخطرترین جنس ظروف را ازان خود کنند.
در این چند سال اخیر همواره بر طرفدارن این جنس افزایش یافته است. زیرا سرامیک هم از لحاظ ظاهر بسیار زیبا و مدرن است و هم یک جنس کاملا امن و سالم می‌باشد. اما این دو ویژگی تنها خصوصیت‌های مثبت آن نیستند.
در ادامه تمامی ویژگی‌های قابلمه‌ی سرامیکی را برای شما به صورت کامل توضیح می‌دهیم.

مزایای جنس سرامیک

اکثر افراد یک دغدغه‌ی بزرگی راجب به ظروف پخت و پز خود دارند و آن هم تمیز کردن آن می‌باشد. به طوری که همگان دوست دارند ظروف آن‌ها همواره مثل روز اول باشد و از تمیزی برق بزند.
حتما برای اینکه قابلمه‌های خود را نو و تمیزتر در بیاورید چندین بار دست به تعویض مایع ظرفشویی زده‌اید. البته احتمالا برایتان فایده‌ای هم نداشته است. اما دلیل آن مایع ظرفشویی نیست, بلکه فقط یک چیز می‌تواند باشد و آن هم:
جنس قابلمه‌های شما
بله درست خواندید, اگر جنس سرویس قابلمه باکیفیت و از ماده‌های مرغوبی ساخته شده باشد اصلا دچار کثیفی زیاد و از بین رفتن رنگ آن نمی‌شود.
بعضی از سرویس‌های قابلمه باگذشت چندین سال همچنان نو و مثل روز اول باقی می‌ماند. یکی از جنس‌هایی که این ویژگی را دارد و ظاهر خود را در چندین سال همچنان نو حفظ می‌کند، سرامیک می‌باشد.
جنس سرامیک به علت ساختار طبیعی که در خود دارد به راحتی تمیز می‌شود و چون درون آن نیز کاملا نچسب است, دچار جرم‌ و کثیفی زیاد نمی‌شود.
شما با داشتن سرویس قابلمه‌ی سرامیکی, دیگر نگران اینکه ممکن است حواستان پرت شود و یکباره از قاشق فلزی به جای کفگیرهای چوبی استفاده کنید نمی‌شوید.
شما می‌توانید با آسودگی خاطر از هر نوع جنسی برای هم زدن غذا در این ظروف استفاده کنید. زیرا جنس سرامیک آن قدر مقاوم و محکم است که تحمل ضربات قاشق و حتی چاقو را نیز دارد. به هیچ عنوان دچار خراشیدگی نمی‌شود. پس شما با داشتن سرویس قابلمه‌ی سرامیکی می‌توانید از قاشق‌های فلزی و کفگیرهای فلزی نیز استفاده کنید.
این روزا همه از جمله ما به فکر حفظ سلامتی خود هستیم. پس چرا بیخطرترین ظروف پخت و پز را انتخاب نکنیم.
در هنگام خرید سرویس قابلمه به این نکته نیز دقت کنید که طبیعی‌ترین جنس را انتخاب کرده باشید.
در حال حاضر سالم‌ترین جنس ظروف پخت و پز سرامیک می‌باشد, زیرا کاملا طبیعی است و هیچگونه مواد شیمیایی را وارد غذا نمی‌کند.

ساختار ظروف سرامیکی چیست؟

قابلمه‌های سرامیک ظروفی هستند که به صورت کامل از سرامیک خاک رس ساخته شده‌اند. به همین دلیل به نظر می‌رسد بهترین ظروف برای پخت و پز محسوب شوند زیرا ساختار آن کاملا طبیعی است و هیچگونه مواد شیمیایی در ساختار آن وجود ندارد.
معایب ظروف سرامیکی
شاید به جرات می‌توان گفت که کمترین عیب و ایراد برای جنس قابلمه‌ها, مربوط به جنس سرامیک است. به طوری که معایب آن اصلا به چشم نمی‌آید و می‌توانید با خیال راحت سرویس قابلمه‌ی خودتان را از این جنس انتخاب کنید.
همان طور که گفتیم این جنس بسیار مقاوم و محکم است. این ویژگی در عین حالی که بسیار مثبت و خوب است, نکته‌ای منفی نیز در خود دارد. آن هم این است که گرما دیرتر به آن نفوذ می‌کند و برای پخت غذا انرژی حرارتی بیشتری نسبت به جنس‌های دیگر مصرف می‎کند. اما باید به این نکته توجه کنید که هرچه گرما را دیرتر در خود جذب کند گرما نیز بیشتر در درون آن حفظ می‌شود. بنابراین طول می‌کشد که گرما از آن خارج شود.
پس این عیب چندان عیب هم محسوب نمی‌شود و حتی می‌توان گفت یکی از ویژگی‌های مثبت آن است.
در هنگام استفاده از قابلمه‌های سرامیکی به چه نکاتی توجه کنم؟
برای استفاده از هر محصول باید بدانید که چگونه از آن استفاده کنید و چه نکاتی را رعایت کنید تا بعدها دچار مشکل و خرابی آن محصول نشوید.
در هنگام استفاده از ظروف سرامیکی نیز باید نکته‌هایی را رعایت کنید, که شامل این موارد می‌باشد:
۱_ از قاشق‌های فلزی کمتر استفاده کنید.
اگر چه که جنس سرامیک مقاومت این را دارد که بتوان از قاشق‌های فلزی در آن استفاده کرد ولی برای عمر بیشتر ظروف بهتر است از قاشق‌های چوبی استفاده شود.
۲_ هیچگاه ظروف را خالی و بدون آب یا مواد غذایی روی حرارت قرار ندهید.
۳_ بهتراست که حرارت را از کم روشن کرده و بعد از مدتی افزایش دهید.

چرا سرویس قابلمه سرامیکی بخرم؟

_ راحت تمیز شدن آن
_ ظاهر زیبا و مدرن
_ امکان پخت غذاهای رژیمی و بدون روغن
_ امکان قرارگیری درون فریزر: ظروف سرامیکی به علت ساختاری که دارند می‌توان آن را درون فریزر نیز قرار داد.
_ امکان قرار دادن درون فر
_ سرامیک یک جنس کاملا طبیعی و بدون استفاده از مواد شیمیایی می‎باشد.
_ خراشیده نشدن آن
_ نگه داشتن گرما درون خود برای زمان طولانی حتی با قطع منبع حرارت

از کجا میتوانم بهترین سرویس قابلمه سرامیکی را تهیه کنم؟

مارک‌ها و برندهای مختلفی برای قابلمه‌ها وجود دارد که شما می‎توانید برای اطلاع داشتن از بهترین مارک سرویس قابلمه بر روی همین جمله کلیک کنید، تا راجب بهترین برندها مطلع شوید.
فروشگاه لوازم خانگی خوشپخت
این فروشگاه یکی از معتبرترین فروشگاه‌های لوازم خانگی در بانه است که حدود ۸ سال مشغول به این فعالیت است. همواره بهترین و باکیفیت‌ترین لوازم‌ها را برای ارائه دادن انتخاب می‌کند. پس با آسودگی خاطر می‌توانید از این فروشگاه لوازم خانگی بهترین سرویس قابلمه جنس سرامیکی را خرید کنید.
نکته‌ی قابل توجه خوشپخت این است که قیمت‌های تمامی محصولات آن بسیار مناسب و ارزان‌تر از جاهای دیگر است. زیرا به صورت مستقیم تمامی محصولات را از شرکت تولید کننده وارد می‌کند.
رضایت شما خواستار ماست.
"خوشپخت"

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی داری؟ پیام بفرست
X